elsasydafrika.blogg.se

Torsdag

Publicerad 2016-10-20 12:16:18 i Allmänt,

Hej!

Livet rullar på som vanligt här i Kapstaden. Jag har inte gjort så mycket på senaste tiden. Vi har varit och shoppat, druckit öl och solat när vädret tillåter. Det börjar kännas att sommaren är påväg. Vädret är så härligt så himla varmt, och varmare ska det bli. 

Vi jobbar fortfarande bara fyra timmar om dagen vilket jag tycker känns lite tråkigt. Det var skönt i början att känna att man alltid har tid att göra saker men jag är ändå här för att jobba och lära mig om hur barnen har det här. Jag tycker verkligen om barnen också så det hade inte gjort något att jobba lite mer. Får se hur det blir.

I söndags kom det nya volontärer hit vilket var roligt. Stämningen här var härlig när de nya kom för alla var glada och det är kul när något händer. Alla verkar vara jättetrevliga! 

Jag var ute och drack några öl igår vilket inte var en bra idé. Redan innan var jag förkyld så det blev bara värre. Idag och imorgon ska jag nog stanna hemma från projektet jag ska inte heller följa med och sola vid poolen idag :( Men på lördag ska vi dyka och titta på hajar så då vill jag verkligen inte vara sjuk!

Hoppas allt är bra hemma jag saknar alla! Fast inte för mycket…

Jag och Johanna som bor i mitt rum med några tjejer på skolan
 

Kommentarer

Postat av: pappi

Publicerad 2016-10-20 14:57:57

Vad kul att läsa o se bilder Elsa! Tack!!! Puss puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela