elsasydafrika.blogg.se

Den här veckan

Publicerad 2016-12-10 17:46:36 i Allmänt,

Hej!


Den här veckan har varit fylld med roliga saker! Jag var inne i stan på ett event som heter tuning the vine i onsdags. Man köper en biljett så får man ett glas som man tar med sig till olika barer. Alla barer har olika typer av vin som man får provsmaka. Det var jättemysigt och kul att se hur Kapstaden är när det är många ute!

Dagen efter åkte jag till Hout bay med en tjej som heter Leslie och skulle egentligen till en marknad där men den var stängd. Istället åt vi lunch och promenerade på stranden. Jag åt ostron för första gången i mitt liv också, det var inte min favoritmat direkt. På kvällen bakade jag (försökte i alla fall) lussebullar. Det blev ganska misslyckat men smakar okej ändå.

Min sista dag på projektet var mysig, barnen hade class party. Det kom några för att spela upp en dockteater om vad man bör och inte bör göra när man är ensam hemma. Sen hade de musik och snacks. Jag fick många kramar och pussar när jag gick. Det känns tråkigt att ha varit min sista dag men jag ska gå och se på deras konsert så jag träffar dem en gång till.

Idag var jag på aqarium och spelade minigolf i Waterfront. Det var inte jättespeciellt men roligt att göra något. Efter det åkte jag in till stan för att gå på marknad. Senare ikväll ska jag gå ut med tjejer från hostellet för det är deras sista kväll innan de åker hem. 

Puss och kram!

Tuning the vine
Hout bay
Lussebak
Class party

Kommentarer

Postat av: Pappa

Publicerad 2016-12-11 11:40:40

Hout Bay - mycket vackert! Lussebullar - bra försök! Det måste ha hänt ngt med bullarna inne i ugnen...de såg ju ganska bra ut innan. Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela