elsasydafrika.blogg.se

Hej hej

Publicerad 2016-10-31 12:30:52 i Allmänt,

Hej!

Tiden flyger förbi här i Sydafrika. Jag har redan varit en månad här, det känns inte alls som det. Det har blivit en vardag av att vara här och göra massa roliga saker hela tiden så det gör det nog svårt att komma hem sen.

I tisdags var jag uppe på Taffelberget tillsammans med två andra tjejer. Utsikten var helt otrolig! Vi tog linbana upp vilket var skönt så man slapp klättra men jag vill göra det nån gång också för man ser mycket fint på vägen upp också.

Det är fler och fler personer som kommer för att bo och jobba här. Just nu är vi 32 personer som bor här. Det känns lite trångt för vi har bara fyra duschar och tre toaletter. Det positiva är att man alltid kan ha någon att umgås med och något att göra om man vill.

Projektet rullar på som vanligt. Barnen har börjat öva på en dans som de ska göra på sin julavslutning. De är så otroligt söta och riktigt bra dansare. Det svåra är att lära dem en koreografi. Lärarna vill att vi volontärer ska komma på en dans till dem och lära ut den men det blir inte så mycket av det.

I helgen var det halloweenfirande och det var många på barerna och klubbarna som hade klätt ut sig. Även många på hostelet var utklädda och gick till en klubb igår.

I helgen har jag varit inne i stan och ätit lunch och sett mig runt i stan. Stan är ganska mysig men den har ju också sin baksida med tanke på kriminaliteten som finns där. Man måste veta var det är okej att gå och inte om man ska gå runt själv.

Kommentarer

Postat av: pappi

Publicerad 2016-11-02 16:19:49

Härligt Elsa! Jag blir så avundsjuk! Vi kanske måste flytta till CT?!?! Puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela