elsasydafrika.blogg.se

Sista dagen med barnen

Publicerad 2016-12-16 11:19:28 i Allmänt,

Hej!
 
I onsdags var det barnens julkonsert så jag gick tillbaka till skolan för att se dem och säga hejdå till alla. Uppträdandet var lite kaotiskt men eftersom alla barn var glada och dansade så var det okej. De gjorde lite vad de själva kände för. Lärarna frågade mig efter hur jag tyckte uppträdandet var, jag sa att föräldrarna uppskattade det och barnen är ju hur söta som helst så det kan inte gå fel! Jag är så glad att jag var kvar här länge nog så att jag kunde se dem uppträda. 
 
Annars har det inte hänt så mycket. Igår var vi på stranden Müzenberg och promenerade längs stranden. Det var inte så varmt så det var en perfekt dag! Jag åkte tåg här i Kapstaden för första gången också vilket var en upplevelse i sig! Det är inte direkt samma kvalité som tågen hemma, man måste öppna dörrarna själv och ibland stängdes de inte så jag var lite orolig för folk stod precis vid dörren. På kvällen gick vi till en bar och spleade biljard och umgicks med folk. Vi träffade ett par som var typ 40 år gamla och de bjöd oss till en Braai hemma hos dem idag. Mannen erbjöd mig ett jobb med barn med funktions variationer kanske stannar här istället för att komma hem till kalla Sverige.
 
Puss och kram
 
Graduation
 
 
Barnen jag har jobbat med
Lärarna på skolan
Snygga jag!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela