elsasydafrika.blogg.se

Min helg

Publicerad 2016-12-06 14:47:17 i Allmänt,

Hej!
 
Nu är jag inne på min sista jobbvecka. Det känns jättetråkigt, jag har kommit så nära barnen och jag vill verkligen inte lämna dem. Fast än de är så otroligt busiga och har lite svårt att lyssna så gör de mina dagar så roliga!
 
Förra veckan var ganska lugn, jag solade vid poolen några dagar och bara umgicks med folk från hostellet. På torsdagen åkte vi in till stan och gick på en marknad där de säljer massa olika Afrikanska saker. Det är ganska mysigt men jag blir lite stressad av att gå runt där eftersom alla kommer fram och vill sälja sina saker, och självklart har alla ett specialpris att locka med. Men jag gillade marknaden för de har många roliga och mysiga prylar.
 
I fredags eftermiddag gick jag tillsammans med fyra tjejer från hostellet upp i en grotta som ligger i mitten av Lions Head. Hiken var inte så lång men ganska brant så jag blev helt slut. Utsikten var värd det dock för det var ett riktigt häftigt ställe!
 
 
 
 
 
 
Förra veckan på lördagen var jag och red på en strand i Nordhoek. Det var så himla mysigt och världens vackraste ställe att rida på! Innan vi åkte till häststället var vi i en park som heter Kirstenboschs Botaniska trädgård. Det är en jättestor park nedanför Taffelberget. Vädret var perfekt, fast kanske lite för varmt för att promenera runt i solen.
 
Stranden vi red på heter Long beach just för att den är så lång. Jag var den enda av de som red som hade erfarenhet av hästar så i början var det lite långsamt och tråkigt. Tillslut fick jag rida iväg med en av instruktörerna och galoppera över hela stranden. Det var riktigt mysigt och jag blev väldigt nöjd, jag fick några fina bilder också så det var  en perfekt lördag!
 
Jag längtar verkligen hem nu till julen! Det blir ingen julkänsla här när det är så varmt, men jag vill inte heller klaga på värmen för jag kommer sakna den när jag kommer hem!
 
Puss och kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela