elsasydafrika.blogg.se

Kapstaden

Publicerad 2016-10-04 21:05:54 i Allmänt,

Hej!
 
Nu är jag i Kapstaden, resan var jättejobbig. Mellanlandningen i Dubai skulle vara 5 timmar men när jag skulle boarda så sa de till mig att planet var fullbokat. Därför fick jag vänta ytterliggare 7 timmar på flygplatsen, det var en jättelång natt.
 
Igår hade vi en introduktion och sen en tur runt Kapstadens centrum. På long street som är en klubbgata den verkar mysig. På kvällen var det några som gick ut och tog en öl på baren som ligger i närheten. Den var så mysig och ölen var sjukt billig. 
 
Idag har jobbat första dagen på Gingerbread house. Barnen blev helt galna när vi kom dit. De började skrika "teacher teacher" efter oss och klättra upp på oss. Vi gick bara halvdag vilket var väldigt skönt. Efter vi hade varit hemma ett tag gick vi till en strand som heter Clifton beach. Det var 31 grader idag så vi var tvugna att bada fastän det var jättekallt. Vi stannade där och åt middag och tittade på solnedgången. 
 
Det är så fint här i Sydafrika och det är jättebra stämning både i staden och på vårt hostel. Jag trivs superbra men saknar alla hemma! 
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-10-05 04:40:51

Åh!! Vad kul det låter <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela