elsasydafrika.blogg.se

Hostel

Publicerad 2016-10-06 17:27:44 i Allmänt,

Hej!
 
På beställning från Emma kommer en beskrivning av mitt hostel. Det var verkligen tur att jag inte hade några förväntningar för det är inte direkt ett palats. Man kommer in från gatan genom två grindar och sen är det bara en lång korridor med olika stora rum som sen på slutet blir till kök eller toa och dusch. Jag bor i ett rum tillsammans med tre andra tjejer. De är från Norge, Österrike och Tyskland. Nästan alla som bor här är från Tyskland vilket är lite jobbigt för det är ofta de pratar tyska när man är med dem. Jag har till och med försökt säga till men det har inte blivit bättre hittils. Vi får frukost varje dag på vårt hostel och middag på en restaurang i närheten. 
 
Allting är så billigt här i Sydafrika. Men jag har egentligen inte köpt något typ förrutom simkort, skor och öl. Igår gick vi ut till Stones igen och spelade billjard. Jag var självklart på det förlorande laget.
 
En liten kille från skolan.
 
 

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2016-10-08 14:56:51

BRA INLÄGG

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela