elsasydafrika.blogg.se

Roadtrip

Publicerad 2016-11-30 18:46:32 i Allmänt,

Hej!


Så jag har redan skrivit det här en gång men det kom inte med i inlägget. Ska försöka återskapa det så gott jag kan!

I fredags var vi på en dagstur med bil. Jag åkte med Kristin som bodde på hostellet och hennes kompisar. Vi åkte till ett naturreservat som heter Krom rivers. Det var en jättefin hike, totalt gick vi 7 km. 

Vädret var jättefint och väldigt varmt. Vi gick en stig som gick längs med bäcken och korsade den ibland. På vägen kom vi till två sjöar som vi kunde svalka oss i vilket var skönt. Det var väldigt vackert hela vägen!

I lördags var det ett event som hette obz fest. De stängde av huvudgatan i observatory och ställde upp stånd och hade massa musik. Det var mysigt men inte så jättemycket folk. På kvällen gick jag och såg på bio på köpcentret Cavendish. 

På söndagen åkte jag en 20 min helikoptertur även Kapstaden. Så coolt! Jag gillade verkligen känslan av att flyga helikopter och det var världens bästa ställe att göra det på också!

I måndags var fett jobb som vanligt och en av de första dagarna jag var ensam volontär på projektet. Det var ganska hektiskt för barnen i min klass är väldigt energiska och tycker inte om att lyssna på mig.

Tisdagen var också en roadtrip dag. Vi åkte kustvägen ner till Cape Agulhas som är den sydligaste punkten i Afrika. Både vägen ner, väl där och vägen tillbaka var riktigt vackra! På vägen tillbaka stannade vi i en gammal fiskstad som heter Hermanus. Det var en ganska liten by och lite turistig men väldigt fin! Vi körde tillbaka under solnedgången så att vi skulle komma till Sir Lowrys pass när det var mörkt. Då fick vi en jättefin utsikt över staden med alla ljus samt att horisonten var rosa. Vinden blev väldigt stark när vi var där så vi stannade bara för att ta några snabba bilder.

Idag är det första torsdagen i månaden som är ett event inne i stan. Jag vet inte riktigt vad det innebär men det är bara massa folk ute på stan som festar. Kul!

Kommentarer

Postat av: pappa

Publicerad 2016-12-01 12:46:02

Tack för bloggen! Och fina bilder! Jag blir såå avundsjuk. Ta det lugnt och kom hem snart! Puss

Postat av: mizfiz

Publicerad 2016-12-01 14:57:58

Allt ser så fint ut!!! Fett avis. PUZZZ ps. kom hem snart så vi kan se Elf

Postat av: Emma

Publicerad 2016-12-06 14:05:36

vilka fina bilder!! jag vill också se Elf!!!!!!!! puss puss

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela